maandag 4 februari 2013

NYC Applelicious Glossy Lip Balms

Vandaag mijn eerste review! Zoals je in de titel waarschijnlijk al gelezen hebt, gaat hij over lippenbalsems van NYC. Wat vind ik er van?
Zeg nou zelf, dit is toch superschattig? Ik heb drie van de vier kleuren, ik heb de kleur Blushing Golden niet in mijn bezit. Het appeltje in de balsem is niet met één laagje weg, het zit echt helemaal in de balsem-stick (hoe zeg je dat?). De balsem ruikt natuurlijk ook heerlijk naar appeltjes!

De ingrediënten:

Lanolin oil, octyldodecanol, pentaerythrityl tetraisostearate, pentaerythrityl tetracaprylate/caprate, ricinus communis (castor seed oil), polyethylene, microcristallina cera/microcrystalline wax/cire microcrystalline, paraffin, C12-15 alkyl benzoate, caprylic/capric triglyceride, sucrose acetate isobutyrate, butyrospermum parkii (shea) butter, simmondsia chinensis (jojoba) seed oil, nylon-12, candelilla cera/euphorbia cerifera (candelilla) wax/cire de candelilla, silica, copernicia cerifera cera/copernicia cerifera (carnauba) wax/cire de carnauba, butylene glycol, persea gratissima (avocado) oil, parfum/fragance, tocopheryl acetate, panthenyl ethyl ether, calcium aluminium borosilicate (CI 77891), mica, iron oxides (CI 77491, CI 77492), carmine (CI 75470), D&C red no.30 (CI 73360), D&C red no.6 (CI 15850), FD&C Yellow no.5 aluminium lake (CI 19140), FD&C yellow no.6 aluminium lake (CI 15985), D&C red no.7 calcuim lake (CI 15850), FD&C blue no.1 aluminium lake (CI 42090). 

Er zit dus wel minerale olie in, maar niet in de eerste rij. Ik gebruik liever producten zonder minerale olie, maar als het ergens toch inzit vind ik het geen ramp. Verder zit het vol vette alcoholen en natuurlijke oliën. Dat ziet er goed uit, NYC!

Hoe zit het met de kleur? Geven de balsems ook daadwerkelijk wat af of is het een leuk verkooptrucje?
Nou, echt wel kleur hoor! Lang niet zoveel als de gemiddelde lipstick, maar voor een balsem behoorlijk wat! De swatches op mijn arm zien er goed uit. Eens kijken of dat op de lippen ook zo is...
Dit zijn mijn lippen zonder iets er op. Ik heb erg gepigmenteerde lippen, alhoewel dat op de foto wel mee lijkt te vallen. In het echt zijn mijn lippen nog wat roder. Bij mensen met lichte lippen vallen de kleuren dus meer op dan bij mij.
Dit is Caramel Apple. Een mooi kleurtje, voor mij een 'my lips but better' met kleine glittertjes.
En dit is Pink Lady. Deze kleur heb ik al het langst in mijn bezit, je kon hem ook zien in het artikel over mijn stash. Ik ben verzot op de appel Pink Lady en ook op dit kleurtje! Het geeft mijn lippen een mooi roze tintje. Soms vind ik het toch iets te 'fel' en kies ik dan toch voor Caramel Apple.
Big Apple Red is de meest opvallende van dit stel. Ik doe hem niet zo vaak op omdat ik lang niet altijd zin heb in een tintje rood. Voor mij is dit echt heftig, maar qua lipkleuren ben ik wel een watje hoor ;-)
Als ik hem op heb krijg ik er wel veel complimentjes over.

Ik HOU van deze balsems! Ze zijn mooi, leuk, schattig, ruiken lekker, maar verzorgen ook erg goed! En dat alles voor een zacht prijsje: €2,70. Ik ben enthousiast, neem zeker even een kijkje bij Kruidvat of Trekpleister. Budgettopper!

XXX Lytje

2 opmerkingen: